Jak było w Łodzi? - #mylifestyle 04

8:37 PM



Do odwiedzenia Łodzi skłoniły mnie dwie rzeczy. Po pierwsze studiuje tam jedna z moich sióstr, po drugie postanowiłam na żywo spotkać się i podpisać umowę z jedną z przyszłorocznych "Młodych Par" (Kamila, Piotr, przesyłam pozdrowienia!). Po raz pierwszy miałam okazję zwiedzać nowe miejsce bez towarzystwa rodziny i znajomych - przyznaję, że taka forma bardzo przypadła mi do gustu i zapewne z tego powodu powstało trochę więcej zdjęć niż zwykle :) W pierwszym dniu - zaraz po przyjeździe - wyruszyłam na kilkugodzinny spacer bardziej i mniej popularnymi ulicami Łodzi. Dotarłam między innymi na nowy dworzec Łódź Fabryczna. Co chwilę natykałam się też na piękne murale i chwytające za serce teksty pisane na ścianach. Miasto ma niesamowity potencjał w tej materii, dlatego podczas następnej wizyty na pewno będę chciała urządzić wycieczkę ich śladami. Przeczytajcie koniecznie historię i zobaczcie film z powstawania muralu z pierwszego zdjęcia: TUTAJ! Fantastyczna rzecz!

W drugim dniu wyruszyłam z domu trochę później, licząc na to, że zdążę odhaczyć dwa muzea: Centralne Muzeum Włókiennictwa i Ms2 (znajdują się w nim między innymi prace Kobro i Strzemińskiego, z którymi zetknęłam się po raz pierwszy pod koniec studiów). Przestrzeń pierwszego muzeum okazała się jednak na tyle duża, że zabrakło mi czas na zwiedzanie skansenowych domów. Wizytę w Ms2 niestety także musiałam przełożyć na sierpień. W CMW rozczarowało mnie przede wszystkim wystawieniem bardzo małej ilości ubrań. Byłam jednak zauroczona salą, w której znajdowały się maszyny i wystawą z pracami powstałymi na rzecz Ogólnopolskiego Triennale Tkaniny Artystycznej Uczniów Szkół Plastycznych (wystawa jest otwarta już tylko do 8.01.2017). Po zwiedzaniu wyruszyłam na pyszne naleśniki do Manekina i zakończyłam spotkaniem z Kamilą i Piotrem.


Jedna z pracownic CMW zapytała mnie, jak odbieram Łódź. Powiedziałam, że "jest zaskakująco interesująca"... i tego się gorąco trzymam. Wracam za trochę ponad pół roku! :)

PS Wszystkie zdjęcia zostały obrobione przy pomocy mojej nowej "Operacji"/"Akcji" do Photoshopa CC. Więcej info i link do ściągnięcia znajdziecie TUTAJ! 💗










Plac Wolności




















Dworzec Łódź Fabryczna











Znowu na Piotrkowskiej :)




























Dzień drugi, Piotrkowska Centrum





Mini skansen na terenie Centralnego Muzeum Włókiennictwa






































koronkarka



Maszyny z przełomu XIX / XX w. są piękne!


Pantograf


W sali multimedialnej możecie stworzyć swój własny wzór i udostępnić go na Facebooku :)




You Might Also Like

0 komentarzy

POPULARNE POSTY

ZOSTAŃ FANKĄ/FANEM NA FACEBOOKU: