25 faktów o mnie z okazji 25. urodzin

8:26 PM

Od dzisiaj we wszystkich super tabelkach z danymi osobistymi w miejscu zatytułowanym "wiek" zaczynam wpisywać bardzo uroczą liczbę "25". Z tej okazji postanowiłam podzielić się z Wami 25 mniej lub bardziej poważnymi faktami (i ciekawostkami) o mnie :)

zdj. Kasia Kośmider (odwiedźcie jej fanpage!)


1. Urodziłam się i wychowałam w Mielcu (woj. podkarpackie). W Krakowie mieszkam od sześciu lat.

2. W zeszłym roku ukończyłam studia na Wydziale Polonistyki UJ; kierunek: performatyka przedstawień. Temat mojej pracy magisterskiej brzmiał: Medialne performanse mody w latach 2010 - 2015. Strategie ustanawiania władzy. Pisałam między innymi o blogach modowych (nie tylko szafiarskich) czy o programach typu talent show.

3. Nie ukończyłam żadnej szkoły fotograficznej. Uczestniczyłam tylko w kilku krótkich (weekendowych lub kilkudniowych) warsztatach w Akademii Fotografii i Krakowskich Szkołach Artystycznych. Większość tego, co potrafię, to efekt nauki z internetów lub metodą prób i błędów.

4. Nie mam prawa jazdy (ale mam nadzieję, że w końcu spróbuję się przełamać i za rok, dwa ten punkt będę mogła wykreślić).

5. Do dziś jestem wierną fanką Harry'ego Potter'a. Moją ulubioną postacią od początku (tj. o jedenastego roku życia) był Severus Snape.



5. Zanim zajęłam się fotografią, dużo pisałam. Najpierw były to fanficki (osadzone w świecie HP, w czasach Huncwotów), potem napisałam dwa rozbudowane opowiadania młodzieżowo - romansowe. Pierwsze z nich wręczyłam Katarzynie Grocholi, licząc na możliwość publikacji, ale do dziś nie dostałam żadnej odpowiedzi (mam nadzieję, że te niecałe sto stron dobrze paliło się w kominku :D).

6. Uwielbiam pracować w nocy. Wtedy najczęściej obrabiam zdjęcia i piszę teksty.

7. Kiedyś nigdzie się nie spóźniałam. Ba! Byłam często na miejscu wcześniej niż inni. Dzisiaj jestem wiecznie spóżniona. Między innymi dlatego, że po prostu lubię spać, a łóżko to mój ulubiony i najwygodniejszy w mieszkaniu mebel.

8. Moja ulubiona pora roku to (późna) wiosna.

9. Nie wyobrażam sobie życia bez słodyczy, jestem uzależniona od cukru (tak, teraz też czekolada leży obok i czeka aż zwrócę na nią uwagę! ;D)

10. Mogłabym także przez całe życie na przemian jeść pizzę i makaron (oczywiście w różnych wariantach).



11. Od zawsze byłam super chuda. Dzisiaj jestem już "tylko" chuda, bo przestałam być irytującym rodziców niejadkiem.

12. Nie umiem chodzić w szpilkach (a bardzo bym chciała). W ogóle mam wąskie stopy, więc w szafie mam praktycznie tylko buty ze sznurowadłami.

13. Nie wyrosły mi jeszcze zęby mądrości. Dziąsła bolały mnie za to podczas każdej sesji na uczelni i zawsze mówiłam, że to z racji tego, że właśnie "mądrzeję" ;)

14. Uwielbiam kupować ubrania w szmateksach. Jakieś 3/4 mojej szafy to ubrania z second-handów (często 1zł za sztukę) lub takie, które dostałam od kogoś za darmo. Z tego powodu często cały koszt mojej stylizacji wynosi mniej niż 10 zł.

15. Choćbym jechała gdzieś tylko na weekend (np. do domu rodzinnego), to zawsze muszę zapakować wszystkie rzeczy w WIELKĄ torbę (bo lubię być przygotowana na każdą pogodę i wożę ze sobą pokaźną kosmetyczkę).

16. Wykonywanie na sobie makijażu lub oglądanie tego, jak malują się inni (np. na Youtubie) bardzo mnie odpręża. Najwięcej nauczycie się i dowiecie od vlogerek takich jak: Lisa Eldrige, My Pale Skin, NikkieTutorials czy naszej polskiej Red Lipstick Monster.


Każde zrobienie nowej profilówki na FB zajmuje co najmniej pół godziny samej zabawy z pędzlami i kosmetykami :)


17. Każdy dzień zaczynam od przeglądnięcia Pudelka. Duża część mojej bibliografii do pracy magisterskiej składała się z linków do pudelkowych artykułów i nagrań.

18. Zagrałam w kilku amatorskich przedstawieniach teatralnych (także na studiach): The Queen of Hearts z Alice in Wonderland, (uwspółcześnioną) Klarę z Zemsty, Diabła w przedstawieniu plenerowym czy opętaną Bachantkę Eurypidesa. Jak widać na scenie zazwyczaj na przemian miałam krzyczeć i płakać.

19. Chyba nigdy w życiu nie udało mi się przeskoczyć przez kozła. W ogóle wf nie był moim ulubionym przedmiotem, chociaż zawsze uwielbiałam grać w kosza (tutaj też nie byłam orłem, ale odpowiednią ilość endorfin zapewniała mi tylko ta jedna gra zespołowa).

20. Nałogowo oglądam seriale. Moje ulubione to: Breaking Bad, House of Cards, Mad Men, Fargo, Better Call Saul, Wikingowie, Gra o Tron, Miasteczko Twin Peaks, Skins. Ostatnio oglądam ponownie ostatni tytuł. I czekam na drugi sezon Mr. Robot!

21. Byłam kiedyś laureatką miejskiego "Dyktanda Niepodległościowego". Dostałam bardzo ładne, ale niestety trochę zepsute pióro, którego nigdy nie naprawiłam.

22. Pierwsze zdjęcia zaczęłam pokazywać w sieci na stronach DeviantArt i Maxmodels. Do dzisiaj loguję się tam jako Barbarella i przez kilka lat nie miałam zielonego pojęcia, że istnieje film o tym samym tytule :D

23. Gdy zostaję sama w domu, śpiewam i tańczę do popowych przebojów z przełomu lat 90. i 00. (dalej uwielbiam Justina Timberlake'a i Christinę Aguilerę). Zazwyczaj słucham wokalistów i zespołów takich jak: Radiohead, Hey, Kombajn Do Zbierania Kur Po Wioskach, Massive Attack, Nine Inch Nails, The White Stripes, Yeah Yeah Yeahs, Nirvana itd. Ostatnio lubię Melanie Martinez i Years & Years. I w ogóle słucham wszystkiego, co mi tylko wpadnie w ucho.

24. Wydaję mi się, że na sesjach zdjęciowych jestem najbardziej zestresowaną osobą i że z tego powodu odzywam się najrzadziej z całej ekipy :D


25. Nie byłam jeszcze nigdy za granicą. I muszę to wreszcie, kurczę, zmienić. Bo marzę m.in. o zwiedzeniu i sfotografowaniu tereniu Andaluzji, Islandii czy Nowego Jorku!


A póki co zwiedzam różne zakątki Polski :)

You Might Also Like

0 komentarzy

POPULARNE POSTY

ZOSTAŃ FANKĄ/FANEM NA FACEBOOKU: